29 November, 2010

UkhuwahFillah

Bismilahirahmanirahim



Sekarang ana lam mud mengemas barang..(cuti sem akan bermula hehe
biarpun Exam masih lagi ade 3 paper.Wat2 cam da abeh eXam Jew xpatut2..anak sapa la kan2..^.^..hajat hati nak citer sal Incik Sameon, tapi hati kata (bla..bla.. 

Ngah ngemas2 barang tadi,teringat la akan sebuah kisah lama yang berlaku dalam 6 bulan yang lepas, wah nak ngimbas kisah lama lak, jum kita undur masa 6 bulan yang lepas...
bertarikh ****2010(kompius2..)tapi masih segar dalam ingatan ana(kunun2 la ingatan setajam  tuuuut he3..




Okey kisah bermula..

Pada zaman dahulu.. ada seorang puteri ekeke.. salah2 adus!! itu cerita untuk kanak2 yang berumur 2 tahun ke atas..agak2 la ye x..
ok2 siyes miss ib (ana)gini citer nya.. tersangat la xcited ana untuk menerima junior, yela selama ni jadik junior nak la pulak rasa jadik senior hehe(dengan azam yang tinggi dan berkobar-kobar nak jadik senior yang baek!!! setelah selesai semua urusan amek kunci segala maka, bermulalah pendakian tangga menuju ke bilik(B-3..) setelah berjaya mendaki sebanyak seratus 13 anak tangga maka sampailah ke destinasi yang di tuju..

Ngah nGemas2.. tetiba tok..tok..tok..eheh sape lak tu.. mesti junior ku hehe.. ok2 tanpa lengah2 mase ana pom bukak la pintu bilik yang sememangnya xberkunci.. 


ana     : masuk la dik (sambey2 salam sume

miss j 1: ngemas barang ye kak?

miss j 2: sampai pukul berapa?

sesi taaruf (bla..bla...

lama juga taaruf nye.. last2 kantoi.. laaaa.. upenyer miss2 j ni bukan adik.. tapi akak.. ulang lagi sekali akak..akak.. ok2 ^.^ dowang ni, lepasan diploma.. sambung ngaji..jeng2.. YA ALLAH manisnya ukhwah yang terbina..^.^.. dari hari ke hari kami hidup dalam rukun dan damai..lupe plap kampung (rumahmiss ib nih didiami 6 0rang.. termasuk miss ib, of course ler termasuk ekeke.. & 2 owg junior merangkap akak2.. (hormat dowang cam akak sendiri..

bak kata pepatah miss ib.. kusangka panas hingga ke petang rupanya panas sekerat hari.. huhu... entah dimana silapnya Ya Allah.. keceriaan semakin hilang.. (pencuri xdapat dikesan) ukhuwah yang terbina semakin renggang, kakak2 ku kian menjauh.. ingatkan miss ib je yang pasan sume tuh.. tapi roomate miss ib pom pasan.. kenapa? kenapa? apa masalahnya.. ingatkan semua itu akan pulih tapi tak.. makin menjauh... uhuuuu sdey2.. 

hmmm.. sem nih dah pom nak berakhir lagi beberapa hari.. miss ib cube untuk buat seperti biasa bertegur sapa dengan mereka, cube untuk berborak2.. cube untuk masuk ke bilik mereka.. tetapi terasa terasing sendiri.. Ya Allah.. kami diuji.. hmmm.. tapi dalam kepala fikiran miss ib.. mungkin jugak jarak umur antara kami.. kerana menurut apa yang miss belajar dalam subjek kemahiran komunikasi..( krdt untuk Prof Taib.. heee...jarak umur juga merupakan salah 1 halangan komunikasi.. tapi kompius la.. xke kami berada dalam tahap yang sama.. muda-mudi gitu..ececeh..

xpew2.. miss ib akan cube untuk menjernihkan balik suasana nih, sesungguhnya miss ib sayangkan kalian semua,, betapa indahnya ukhuwah yang terbina, tak sanggup miss ib nak biarkan begitu sahaja.. jika ada silap dan salah maafkanlah..!!! lagian teringat akan satu hadith:: “Orang mukmin itu mencintai saudaranya sebagai mana ia cinta kepada diri sendiri.”(Riwayat Bukhari dan Muslim).

p/s: untuk akak2 yang kusayangi biarpun apa yang ada di hati kalian diri ini tetap menghormati kalian..dan akan terus menyayangi kalian, kerana bagi miss ib, sekali kita berkawan.. selamanya tetap kawan.. dan biarlah sampai ke Syurga-Nya..InsyaAllah.. uhuuu sob3..sob3..


1 comment: